شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام
نوشته شده توسط : nima va reza

1- همانگونه مستحضرید بخش خمام دارای پتانسیل لازم به منظور بهره مندی از مزایای تقسیمات کشوری جهت شهرستان شدن را داشته و دارد که این مهم با دست توانای شما امکان پذیر بوده و یقیناَ عمری دعای مردم بخش خمام بدرقه راه جنابعالی خواهد بود . چه بسا در استان ما و استانهای دیگری بخش هایی با امتیازات کمتر از بخش خمام به شهرستان تبدیل شدند.
2- در بادیدی که از پل احداث شده بر روی شیجان رود خمام بعمل آوردید باستحضار می رساند قدمت احداث پل ، و عدم آزاد سازی و برداشتن موانع دو طرف پل ، و بلا استفاده بودن آن و همچنین احداث تنها ساختمان 6 طبقه شهر در جوار آن قطعاَ در آینده نزدیک سبب بروز ترافیک سنگین و قفل شدن این قسمت شهر خواهد شد . با توجه به برآورد قیمت کارشناسی 4 باب مغازه دو طرف پل حدوداَ مبلغ 4 میلیارد و 900 میلیون ریال را جهت خرید و تخریب مغازه ها لازم می باشد . همانگونه مستحضرید با درآمد شهرداری امکان خرید مغازه ها و رفع موانع میسر نبوده ، که مساعدت شما رافع مشکل خواهد بود.
3- همانگونه بعرض عالی رسانیده شد در سفر های ریاست جمهوری به شهرستانها همواره با چندین درخواست بزرگ و بحق مردم موافقت بعمل می آید و عملاَ اجرایی هم می شود . متاسفانه بخشها از این نعمتها بی بهره می باشند . حالیه از شما به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست محترم جمهوری درخواست و پیشنهاد می گردد پروژه استخر متعلق به شهرداری که پیشرفت فیزیکی آن را از نزدیک شاهد بودید در فهرست پروژه های سفر ریاست جمهوری قرار گیرد . با توجه به اینکه در مصاحبه مرتبط به سفر آینده ریاست جمهوری از آن به عنوان سفر فرهنگی یاد نمودید. استخر هم می تواند به عنوان یک پروژه فرهنگی و ورزشی قلمداد گردد.
4- بحث نیاز مبرم به استادیوم ورزشی و معرفی سه هکتار زمین با کاربری ورزشی به اداره کل تربیت بدنی هم حضوراَ مطرح شد . خمام دارای بازیکنان خوب و ارزنده فوتبال در سطح تیم های ملی و باشگاههای لیگ برتر و دسته اول کشور می باشد . حالیه نیز تیم های بزرگسالان و جوانان شهرداری در لیگ دسته اول استان حضور فعال دارند ولی متاسفانه اداره تربیت بدن در این شهر زمین فوتبال ندارد. لازم به ذکر است ، کار کارشناسی قیمت زمین و سایر ملزومات آن بطور کامل تعرفه شده فقط دستور جنابعالی به مدیر کل اداره تربیت بدنی و پیگیری از تهران می تواند باعث خوشحالی مردم ورزش دوست و ورزشکاران شهر خمام شود.
5- مشکل خروجی خمام در محدوده زیرده به طرف انزلی که به صورت کنارگذر رها شده قطعاَ با تاکید و دستور صادره جنابعالی در جلسه مدیران جهت احداث میدان اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت که یکی از محاسن آن رعایت اصلاح الگوی مصرف و مرتبط با هدفمند کردن یارانه ها خواهد بود .
6- در بحث ng همانگونه که شفاهاَ خدمت شما عرض شد شهرداری خمام در حدود 7 سال قبل جز 11 الی 18 پروژه اجرایی لحداث cng در سطح استان بوده و در زمان دولت وقت با شرکت نفت عقد قرار داد نمود که ضمن معرفی زمین بلا معارض متاسفانه پروژه مزبور تا کنون نیمه کاره فقط در حد نصب سوله اقدام و رها شده می باشد ظاهراَ طبق بررسی انجام شده مشکل اعتبار و عدم واگذاری و انتقال پروژه از شرکت نفت به شرکت گاز از جمله دلایل راکد ماندن پروژه بوده است .
7- در بازدید از پل غیر همسطح خمام همانگوونه که به اطلاع رسانید شد در باند خروجی پل از داخل شهر به طرف شهر رشت در قسمت بیرونی پل از جاده بسیار باریک شده و عرض پیاده رو به 5/1 متر می رسد و در زمن مجاور پل حدود 40 هزار متر مربع زمینهای مسکونی با دو دبیرستان دخترانه بزرگ فاطمیه و مهرک فرجی که این دومی از دبیرستانهای بزرگ گیلان و توسط خیر ساخته شده با جمعیت دانش آموزی 500 الی 600 نفر و قطعاَ در آینده نیز بر روی زمین موجود منازل مسکونی و بعضاَ تجاری ساخته خواهد شد . حالا تصور فرمایید که همه ساکنین و دانش آ»وزان ، محل و وسایط نقلیه باید به جاده اصلی با آ« عرض کم و تردد نمایند . و مهمتر اینکه چندین واحد ساختمانی در جوار پل وجود دارد که در آمد مالکین آنها نیز بسیار پایین آمده و شکایتهای زیادی نیز برای مقامات من جمله دفتر مقام معظم رهبری ارسال داشتند . پیشنهاد برای حذف مغازه ها و توسعه فضای جانبی پل از خواسته های مردم و مالکین می باشد . نکته قابل تامل اینکه شهرداری در سالهای گذشته در جوار پل ، اقدام به احداث پارک کشاورز نمود حالیه مقرر شده ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک کشاورز احداث گردد و مشکل تردد شامل مراجعه کنندگان پارک و کانون نیز می گردد . مضافاَ اینکه تقاضای کمک مالی ویژه برای تکمیل پارک کشاورز هم از درخواستهای شهرداری از حضرتعالی می باشد .
8- احداث پل عابر پیاده در جلوی دانشگاه پیام نور ، سالن ورزشی شهدا ، و منطقه مسکونی پرتراکم و کوی ولیعصر و خیابان فردوسی نیز به دلیل وجود کمربندی و خطرات ناشی از تردد سنگین خودروها از نیاز های اساسی منطقه بشمار می رود .
9- در خصوص ساختمان دادگستری همانگونه باطلاع رسانیده شد . زمین مورد نیاز در اختیار دادگستری قرار گرفت . که طبق آخرین اظهارات معاونت مالی اداره کل دادگستری مشکل اعتباری مانع از احداث ساختمان می باشد . لازم به ذکر است ساختمان استیجاری فعلی فاقد کاربری لازم بوده و اصلا َ در شان مردم منطقه و قضات نمی باشد و از نظر استحکام بنا نیز فاقد استانداردهای لازم بوده . در این خصوص خواهشمند است دستور فرمایید بررسی گردد .
10- میدان احداث شده در کمربندی در تقاطع جاده خیابان شهید بهشتی و جاده خشکبیجارطبق آمار بیشترین تصادف و هزینه های مالی و جانی را همراه داشته ، که متاسفانه هیچ برنامه و تفکری برای میدان مزبور وجود ندارد و مشکل نور کمربندی به دلیل اختلاف بین ادارات راه و برق بنا به اذعان خودشن تا کنون حل نشده با توجه به اینکه در این مسیر مسافرین و مهمانان داخلی و خارجی ، تجار و غیره تردد می نمایند باور بفرمایید شایسته گیلان نیست .
11- از جمله ادارات خدمت رسان آب و فاضلاب می باشد . که مدیران محترم حاضر نیستند در خصوص احداث اگو موضوع قانونی 30% سهم اداره 70 % سهم مردم را دنبال نمایند و شهرداری بر حسب وظیفه و به دلیل پاسخگو بودن به مردم در جهت توسعه شهر و رعایت امر بهداشتی اجباراَ پیگیر کار اداره آب و فاضلاب می باشد . باید اذعان گردد مسئولین محترم اداره بارها در جلسات صریحاَ اعلام کردند که اعتبار ندارند و آب پاکی روی دست همه ریختند متاسفانه طرح مطالعات فاضلاب شهر خمام که در ردیف اجرای برنامه رشت و خمام انزلی بود نیز به فراموشی سپرده شده است .
12-در خصوص مسجد در حال احداث واقع در خیابان شهید بهشتی ، که توضیحات لازم در منزل حاج آقا صنعتی محضر شما عنوان گردید و با توجه به اینکه در شهر خمام فقط یک مسجد وجود دارد و احداث مسجد دوم آنهم در جوار کمربندی و میدان منتهی به آن می تواند در زمینه های مختلف پاسخگوی نیاز های مردم شهر ، مسافرین و غیره باشد . قطعاَ حمایت جنابعالی رافع مشکلات خواهد بود .
13- اما آخرین مورد وجود چهار نهر آب بر بزرگ (رودخانه ها) در شهر خمام می باشد که جهت جلوگیری از ضرر و زیان به مردم خصوصاَ در زمان بروز حوادث غیر مترقبه در مواقعی که بارندگی زیاد می باشد و سبب طغیان رودخانه ها می گردد نیاز مبرم به سیل بند دارند . که با توجه به هزینه بالا مساعدت حضرتعالی مثمر ثمر خواهد بود .
در خاتمه مجدداَ از حضور گرم و صمیمی شما که توام با امید برای مردم فهیم خمام بوده بسیار ممنون و سپاسگزاریم و تقاضای مساعدت عاجل در موارد مشروحه فوق را داریم . امید است خداوند به شما و همه خدمتگزاران نظام سرافرازی عنایت بفرماید .
شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام




:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 15 / 4 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: